14 Mart 2010 Pazar

el sanat-i guzel






Herkes bir sekilde aldigi egitimin etkisi altinda kalir ya da gercekten ilgi duydugu seyler farkinda olmadan hayatina yerlesir.Mesela ben ingilizce okuyorum yillardir ve ister istemez o milletin kulturu bana yerlesmis durumda.Cok ozendigim bir bolum var su hayatta ve ne yazik ki zekanin tavanindan tabanini karislasak yetenek haricinde giris yapilamiyor ; guzel sanatlar :)

Tum bolumlerden hayatimizi kolaylastiracak birseyler cikiyor ama detaylarda hep guzel sanatlarin ufak dokunuslari mevcut.Tum guzellikler alt bolumlerinden cikiyor.Bu bolumlere egilimi olan insanlar sadece bakmiyor,ayni zamanda goruyorlar..gormenin de otesini gorebiliyorlar ki buna yetenek diyoruz.Tabii bunda biraz yetistirilis,ailevi destek,ulke sartlari..vb. faktorlerin katkisi da mevcut.Ama cogu ulkede "realist sofore ne denir?" sorusuna "surrealist" muhahahaha cevabini almak da surekli karsilasilan bir durum degildir.

Guzel sanatlara egilimi olan insanlarin filmlerdeki etkileri hemen belli oluyor.Entel dantel bir sekilde film elestirmenligi yapmayacagim,daha iyisini yapamadigim surece yorum yapmak istemiyorum bu konuda.Spoiler da vermek istemiyorum,zaten versem de herkesin alacagi baska birsey vardir.Alt metin muhabbeti de bir yere kadar algi zorlayici..Salvador Dali ve Luis Buñuel kankalarin birlikte ortaya cikardigi "Un Chien Andalou" beni hiz kesmeden bir sonraki sekmeye ittirdi,"L'âge D'or"
Zaten dogustan yetenegi olan bu insanlarin (gozu farkli kullanabilme yeteneginden bahsediyorum) eserlerine olaganin ustunu katmalari cok rahatsiz edici sahneler ortaya cikarmis.Gorsel masturbasyon yapmama neden olan bu iki guzel insana yuce Rabbi'mden rahmet diliyorum.R.I.P. Dali & Buñuel.

Gorsel orgazm sonrasi keyif kahvemi yudumlarken,hayatima girmis tum guzel sanat insanlarina tesekkur etmek istiyorum.Kattiginiz renk,ahenk,ritm..vb guzellikler icin sizlere minnettarim,iyi ki varsiniz. (ehehehehe)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder