20 Mart 2022 Pazar

kşa

Pazar gününe dönmüş - hatta donmuş olsak da kar yağışından mütevellit bana hala Cumartesi. Gün ışığını görene kadar Cumartesi. Bir decade*i birazcık aşkındır Cumartesi günleri normalden daha yoğun hissederim. Genelde yalnızımdır ve bununla barışalı da yaklaşık bir decade olsa da Cumartesileri hala biraz acıtır. Neyse, konumuz haftanın günleri değil. Birazcık kelime çalışması yapmak istiyorum aslında. Mesela "aşk".
Aşk nedir azizim ? Ben artık el ele tutuşan insanların birbirine "aşkım" diye hitap etmesinden çok yoruldum. Telefonunda "aşkım" diye kayıtlı biri varken başka birisini arzulayandan da..
Yastığının diğer ucu değildir aşkın, sol yanındır. Aşkın senin yanında olmayandır ve olmayacak olandır da. Duruma göre hoştur, bazen de "ölsem ve kurtulsam" dedirtendir. Aşkta saygı, kin, sinir, küçük jestler..vb gibi beklentiler olmaz. Zaten yok olduğundan beklenti de olamaz. Aşk bireysel bir şeydir, tek başına taşıdığın, kimseciklere anlatamadığın; paylaşamadığın. Neyini anlatabilirsin ki paylaşasın ? Muhtemelen illetli diye yaftalanırsın, boşver, anlatma.
Gün doğumunda gülümseyerek selamladığın, ışıklar söndükten sonra sarıldığındır aşk. Tüm duvarlarını komple indirebildiğin, "güvenebildiğin", yalansız dolansız bir bütün, yek olabildiğindir. Fiziksel ihtiyacındır; başkaları kurtarmaz, köreltemez o ihtiyacı. Aort gibidir. Belki başka vücutlarda bulabilirsin birtakım kırıntılar, ama muvakkattır, kanma. Kendini başkasına sunamadığındır. Acı ne olursa olsun, tatlı tatlı tahayyül ettirendir. Duruma göre zordur. Fakat siz sevilmeyi tercih edin, nihayetsiz sevin. Karşılıklı nezaket ve saygı çerçevesinde el ele yoldaş olun. Aşık olmayın azizim, zinhar olmayın.
Ben oldum bi kere. Hem de nasıl oldum..olmaz olaydım.

decade : on yıllık zaman birimi. Türkçe'de tek bir kelime olarak karşılığı olmadığı için böyle yazmayı tercih ettim. Hem kime ne?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder